Friday, September 17, 2010

xoxoxo

hmm..
apa aku na tules kat sini ea??
macam nutink to say..
but sumtink to exprez..
exprezzo..
hm, aku tataw la nape semenjak duamenjak tigamenjak ney,
kawankawan aku sume cite prob at aku..

kawan 1: 
"saya nga cdey.. saya rase cam da ta na idop skunk. rase macam na tejon bangunan je. dia sepatutnya bertunang nan saya tahun ney, tapi bila dia balik kampung, jumpa pakwe lame die, terus dia tinggalkan saya. saya tawuk saya ney ta de masa depan. ta macam pakwe lame die tu. tapi, saya sayang dia cgt. saya ta bole lupakan dia. da banyak say korbankan untuk dia. lastlast, die wat saya camney.tlg la saya. saya na buat apa skunk??"

kawan 2:
"aku ta bole na hilang die. aku sanggup bagi nyawe aku pasal die. padahal die da buang aku cam sampah. aku pown tataw nape aku sayang lagi kat die even da macammacam die buat kat aku. now, aku na mintak map kat die but die ta reply mcg aku, die ta answer call aku. na face to face lagi la susa. tolong la aku zira. ko contact die, buat la ape yang patot. tolong la aku..."

kawan 3:
"zira.. dia da marah glur kat aku.. camne ney cite nye, die kumpol kan sume slh2 aku, pastu die embos sume tadi. die marah glur kat aku. tapi bole di katekan die da terlalu banyak bersabar nan aku. cume aku baru pasan banyak upenye salah aku at die. aku ta bole rilex. bila aku pikir, aku memang ta pna pjok die. salu juz say sory je. aku tataw na pjok die camne.aku igt die cam laki len, men2 je nan aku. tp ta, aku yang banyak men2 nan die. sampai die cakap 'cuma budak bodo ni je la yg caye sume ney'. bagi aku idea na pjok die. please......."

hm.. tu la antara 'pesakit' yang perlu aku rawat. bole nampak sendiri. sume nya masalah cinta. masalah sayang. haih~
bercinta bagai nak rak. ibarat kalau disebut kalimah cinta tu, gunung yang gah tu pown bole runtuh. nta pape je.

hm.. walau camne pown, aku kne la gak tolong membermember aku ney. aku bukan doktor cinta pown. bercinta pown ta pna. tp da membermember ney mintak tlg, mana termampu aku tlg laa. seronok dpt tlg orang ney. even prob sendrik pown ta solve, tp rse best law dpt solve kan prob org len. lg2 law org tu thanks at kita cgt2. rase la diri dihargai.

hm.. k la. tu je kowt na ckp. so, aku na nasihat sikit kpd 'pesakit' aku atau sapesape je yang konon nya nga bercinta ney:
kalaw korang rase kapel korang tu betol2 jodoh korang, teroskan lah tapi jan campai terlebih batas. tapi, kalaw korang rase downg tu men2, membazir mase korang, ta pna amek seriuz, cepat busan, asek nampak salah kita je, hm.. sudahsudah la berkapel nan org tu. atau na lebih seronok, ta payah berkapel!


k,salam!