Sunday, April 24, 2011

MALANG memang takde BAU !!=='

bulan ney aku tempuh, rempuh dan cemuh hidup aku dengan tabah, sabar dan carut. haha.. bulan april tahun kosong sebelas ney memang paling dasad, malang dan berhikmah bagi aku. banyak TRAGEDI jadi. antara yang boleh dikongsikan, erm.. 


TRAGEDI 1:
on the way ke BUKIT KATIL MELAKA, minyak motor abes tengah jalan (orang pertama aku carutkan  : FAIZ). padan muka, nasib kau dan alhamdulillah aku ucapkan kepada orang yang kena carut oleh aku. da la kat AMJ tu takde petrol station. macam bangang je. da sangkut kat jalan tu (7.33 am), aku call uncle yang bertanggungjawab. tamat je panggilan, sekali lagi aku mencarut (orang kedua kena carut:UNCLE APA NTAH NAMA DIA). bodoh betul dia tak tau AMJ tu apa. masih bersabar di tepi jalan. then, aku call my mum. lama menunggu (lebih kurang dua jam), baru dapat solution. my mum suruh ABANG IJAL hantarkan minyak. sejam pastu (10.30 am), ABANG IJAL sampai. then, aku teruskan urusan kat BUKIT KATIL tu. balik dari BUKIT KATIL, motor yang macam cipan tu buat hal lagi. asyik sangkut2 kat tengah jalan. apa lagi, dengan hati dan kulit yang terbakar (lupa pakai sunblock), pencarutan berlaku. kurang lebih, 4 kali motor tu mampos2 tengah jalan. kena tunggu 5 minit baru dia boleh jalan balik. macam &#%* ! teruskan perjalanan dan sampai uma.

TRAGEDI 2:
ini malang yang paling tak berbau. hari kamis (19.4.11), aku mula berpengalaman menjadi seorang tempang (SI TEMPANG). aku jatuh panjat kusi. salah mendarat time turun. akibatnya, buku lali terkehel, tergeliat atau terseliuh (turut terdengar derapan2 tulang ketika kakinya terlipat). terus mengucap dua kalimah syahadah aku time tu (turut beristigfar serta selawat). sakit jangan cakap lah. MEMANG SAKIT SANGAT! esoknya, kaki aku mula membesar (bengkak teruk, da tak kenal kaki sendiri). mak bawak g urut (aku ajak g klinik sebenarnya). bab urut2 ney, memang aku kalah. menangis jugak aku akhirnya (sakit woo kena tekan dengan nenek tu). kini, aku digelar (oleh mak aku) si tempang. huh! nice betul nama timangan tu. harap baik cepat. aku nak pergi jalan2 ney (berdoa semoga cepat sembuh).


ada lagi dua tragedi tapi yang dua tu PRIVATE. tak disiarkan di mana2 berita, suratkhabar, blog mahupun rancangan2 realiti. kesulitan amat dikesali (masa umur aku 6 tahun, aku baca ayat ney : KESULTANAN AMAT DIKESALI. bila da besar baru aku tau, aku salah baca).